125 років із часу випуску перших паровозів в Україні на Харківському паровозобудівному заводі (нині - державне підприємство "Завод" ім. В.О.Малишева) (1897)
Державне підприємство ДП "Завод імені В.О. Малишева" - один з найстаріших машинобудівних заводів СНД. Завод має 125- річну історію, є одним з найбільших підприємств України. Підприємство випускає цілий ряд продукції: спецтехніку (колісну і гусеничну), двигуни для неї, машини для ремонту трубопроводів без підйому труби, запчастини та комплектуючі для бурового обладнання, техніку для видобутку вугілля. Традиційною продукцією для підприємства є газові мотор-генератори, які використовуються у складі електростанцій, тепловозні дизельні двигуни.
Історія
Державне підприємство "Завод імені В.О.Малишева" засноване в 1895 році як паровозобудівний завод.
За перші 15 років на заводі було освоєне виробництво широкого спектру машинобудівної продукції: паровозів і верстатів, насосів та компресорів, сільськогосподарських машин та двигунів внутрішнього згоряння, перших танків. У 20-30-і роки XX ст. випускалися нафтові та газові двигуни для народного господарства, без іноземної технічної допомоги освоєне виробництво суднових дизелів фірми Зульцер, розроблений і виготовлений перший вітчизняний безкомпресорний дизель Д40.
1911 Розпочате виробництво нафтових і газових двигунів.
1921 Розпочато серійний випуск паровозів серії Е.
1924 Виготовлений перший в СРСР гусеничний трактор "Комунар".
1929 Виготовлений перший зразок головного суднового дизеля типу "Зульцер".
1931 Виготовлений перший в СРСР безкомпресорний дизель Д40 власної конструкції.
В цей період вперше в країні в серійному виробництві паровозів, тракторів, двигунів були широко впроваджені газо- і електрозварювання, газове різання металу. Організоване власне виробництво литої танкової броні, спеціальних сталей, складних штамповок. Було підготовлене, оснащене й організоване перше вітчизняне багатосерійне виробництво легких танків серії БТ.
1931 Розпочате виробництво танків БТ-2.
1935 Розпочате виробництво магістральних паровозів серії СО.
1935 Розпочате виробництво більш потужних гусеничних тракторів "Комінтерн".
1935 Виготовлений артилерійський тягач "Ворошиловець" з дизельним двигуном БД-2.
1936 Виготовлений перший зразок танка БТ-7.
1937 Освоєне виробництво броньовий литої сталі.
Визначним досягненням колективу заводу було створення в 1940р. середнього танку Т-34 з дизельним двигуном В-2, визнаного кращим танком Другої світової війни. У СРСР Т-34 випускався до 1947 року. На службі в Радянській армії ці машини залишалися аж до початку 1970-х років. Всього ж Т-34 всіх модифікацій за всі роки його виробництва було випущено близько 70 000 одиниць, що дає історикам повне право називати Т-34 наймасовішим танком за всю історію танкобудування.
1939 Розпочате серійне виробництво танкового дизеля типу В-2 різних модифікацій
1940 Розпочате виробництво серійних танків Т-34/76 з дизелем В-2.
1942 У виробництво танків впроваджене автоматичне зварювання за методом та за участю академіка Є.О. Патона.
1943 Виготовлений модернізований танк Т-34/85.
В післявоєнний період на заводі вперше в СРСР було освоєне серійне виробництво магістральних тепловозів і дизелів до них. Створення в 1951р. тепловоза ТЕ-3 поклало початок перекладу залізничного транспорту країни на тягу тепловоза.
1951 Розпочате виробництво двотактних дизелів типу Д100 потужністю 2000 к.с.
953 Виготовлений вантажний магістральний тепловоз ТЕ-3 з дизелем 2Д100.
В 50-70-ті роки виготовлені перші вітчизняні антарктичні тягачі-снігоходи "Харків'янка", організоване серійне виробництво танків нового покоління Т-64, важких артилерійських тягачів, тепловозних, суднових і стаціонарних дизель-генераторів.
1957 Випущений армійський тягач БТМ-3.
1964 Розпочате серійне виробництво танкових турбопоршневих дизелів 5ТДФ потужністю 700 к.с.
1964 Розпочате серійне виробництво основних танків Т-64.
1967 Виготовлені перші танкові дизелі 6ТД.
1977 Поставлено на виробництво важкий траспортер МТТ.
1978 Розпочато випуск стаціонарних автоматизованих дизель-генераторів 5Д70.
В 80-і роки створені нові танки Т-64БМ і Т-80УД, що фактично є попередниками сучасного танка "Оплот", продовжено вдосконалення дизелів серії Д100,
1980 Поставлений на виробництво тягач "454".
1983 Поставлений на виробництво танк Т-64БМ з новим дизелем 6ТД-1 потужністю 1000 к.с.
1986 Розпочато випуск основних танків Т-80УД з дизелем 6ТД-1.
1989 Розпочате серійне виробництво модернізованого дизеля 10D100M.
Високі прогресивні техніко-економічні показники продукції заводу забезпечувалися творчою співпрацею конструкторів, технологів, виробничників на основі наукового підходу. Завод - один з основоположників вітчизняної заводської науки -- завжди був відомий власними висококласними фахівцями-вченими.
Завдяки спільній роботі з Харківським конструкторським бюро з машинобудування ім. О.О. Морозова, Конструкторським бюро з двигунобудування ДП "Завод імені В.О. Малишева" з 30-х років минулого століття і до теперішнього часу був і залишається законодавцем нових ідей в танкобудуванні. Вся історія, починаючи від танка Т-34, визнаного кращим танком другої світової війни, етапного танка післявоєнного періоду Т-64 до сучасних бойових машин Т-80УД, "Оплот" - це історія сміливих технічних рішень і передових ідей.
Немає коментарів:
Дописати коментар